Gyengéb autóval is nyerne a Renault!
2006.02.03. 21:50
"Egészen addig, amíg folytatjuk jó szereplésünket, és az élmezőnyben leszünk, nem kérdéses a jövőnk a Forma-1-ben." - mondta Carlos Ghosn, a Renault elnöke egy kivetítőn keresztül, miközben a csapat éppen a 2006-os autót leplezte le.
Az elnök ezzel egyelőre cáfolta azokat a lapértesüléseket, melyek a francia csapat távozásáról szóltak. Sőt, a Forma-1-et korábban pénznyelőnek vélő Ghosn ezúttal némileg más álláspontot képviselt. "Nyilvánvaló, hogy a márkát Európában és Franciaországban ismerik, nem kétséges, hogy tudják, az F1-ben versenyzünk. De ha olyan országokba megyünk, ahol a Renault nem annyira ismert, lásd India, Kína, Japán vagy a délkelet-ázsiai régió, a Forma-1-es bajnokság megnyerése jelentősen javít a márka ismertségén." Mindazonáltal az elnök szavaiból azt lehetett kivenni, hogy a csapat hosszú távú jövője érdekében idén is hozni kell a bajnoki címet.
A mindig pózoló, ezúttal is extravagáns felsőben parádézó Flavio Briatore leütötte az elnök által feladott labdát. "Mindannyian hallottuk, mit mondott az elnök. Korábban azt olvastam, hogy a Renault távozik az év végén a Forma-1-ből, talán a hamis információt terjesztő újságíróknak másik állást kellene keresniük."
Persze az eredeti tervek szerint hivatalosan leleplezték a 2006-os Renault versenyautót, amit a spanyolországi tesztek alapján már ismerhetünk. "Kívülről teljesen hasonlít a tavalyi R25-re, mintha csak annak egy továbbfejlesztett változata lenne." - mondta az egyik pilóta, Giancarlo Fisichella a kocsiról. "Fantasztikus az autó, ugyanolyan jó vezetni, mint az R25-öt. A motorrészleg is kiváló munkát végzett. Az új V8-as RS26 persze sokkal gyengébb, mint a V10, de nem olyan rossz, mint ahogy az emberek beszéltek róla." - folytatta Fisichella.
A Renault a többi csapathoz képest viszonylag későn kezdte meg új autója tesztelését, miután nem akartak átmeneti autót is építeni, az új karosszériába viszont túlságosan bonyolult lett volna beszerelni a 72 fokos V10-est. Erről így vélekedett Briatore: "Nem látom értelmét a motor novemberi tesztelésének, hogy aztán három kör után tönkremenjen. A motorunk az első teszten 1000 kilométert futott, ez az, ami számít."
Technikai részletek, ínyencségek, csemegék a következő oldalon
|